.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فازدوم هدفمندی امسال اجرا نمی‌شود

 به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در حاشیه ملی فرهنگ و مدیریت جهادی در پاسخ به خبرنگار که چرا به رغم دفاع نمایندگان از گندم کیلویی 1200 تومان در مجلس مصوب نشد، گفت: دولت پیشنهاد پایین‌تری را داشت و با توجه به اینکه یارانه نان حذف شده و افزایش قیمت گندم از 420 تومان پارسال به 1200 تومان قیمت نان را به سه برابر افزایش می‌داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: گندم کیلویی 720 تومان که 50 تومان اضافه پاداش و هزینه حمل در نظر گرفته شد و چون دیگر نمی‌خواهیم، یارانه نان را برقرار کنیم در صورت افزایش بیش از این قیمت گندم موجب بالا رفتن قیمت نان می‌شد، از سویی افزایش قیمت نان باید براساس نرخ تورم باشد.

*فازدوم هدفمندی امسال اجرا نمی‌شود

مصباحی در پاسخ به سئوال دیگر که در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بخش تولید چه سهمی از درآمد خواهد داشت و آیا بخش کشاورزی نگاه ویژه‌ای خواهد داشت؟ گفت: فاز دوم هدفمندی امسال اجرا نمی‌شود.

*اصلاح قیمت حامل‌های انرژی یعنی افزایش 2 تا 3 برابری

وی با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی به معنای اصلاح یکبار دیگر قیمت حامل‌های انرژی و به مفهوم 2 تا 3 برابر شدن قیمت حامل‌های انرژی است، ادامه داد: امسال با توجه به بالا بودن نرخ تورم و اینکه ظرفیت پذیرش شوک جدید قیمتی در مردم نیست فاز دوم متوقف است، ممکن است برخی حامل‌های انرژی اصلاح قیمت هم بخورد، اما به معنای اجرای فاز دوم هدفمندی نیست.

 *در فاز دوم سهم دولت را هم به بخش تولید می‌دهیم

مصباحی که در فاز اول اجرای هدفمندی هم یارانه بخش تولید کامل داده نشد، آیا در فاز دوم سهم بخش تولید همان 30 درصد خواهد بود، یا نگاه ویژه‌ای خواهید داشت؟ گفت: به دنبال اجرای قانون هستیم و براساس قانون 50 درصد از درآمد اجرای هدفمندی برای خانوارها، 30 درصد سهم تولید و 20 درصد سهم دولت است البته موافق هستیم، تا سهم دولت را هم به سهم تولید اضافه کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بخش کشاورزی مورد حمایت ویژه قرار می‌گیر، هر حمایتی که از بخش کشاورزی نمی‌شود، از بخش‌ کشاورزی خواهد شد.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.